Monday, June 8, 2009

Berakhirnya Muktamar..

Muktamar PAS kali ke 55 yang telah diadakah di parlimen saya sudah melabuhkan tirainya. Semoga pimpinan yang baru dilantik dapat menunaikan amanah dengan sebaiknya. Jalan ke Putrayaja hampir dekat. Sasaran kita seterusnya adalah PRU13. Semoga semua ahli PAS bukan sahaja pimpinan bersama - sama menggembleng tenaga bagi menegakkan daulah Islamiyah dan memerangi mereka - mereka yang menyekat jalan kemenangan ini.

Sayu melihat kesemua ahli PAS diberi peluang untuk hadir ke muktamar. Ada kawan saya dari Perak walaupon bukan perwakilan sanggup turun juga. Saya yang dibelenggu dengan rantai peperiksaan ini hanya mampu menekan butang tetikus untuk mengikuti perkembangan muktamar. Setiap laporan daripada muktamar saya baca dan ucapan penggulungan dari setiap pimpinan yang amat memberi kesan kepada semua muktamirin.

Kalau hendak diikutkan, semua pepimpin PAS ini saya selalu berjumpa, berbeza dengan pemimpin yang mentadbir negara sekarang ini. Dato' husam dan Nik abduh saya jumpa di Mesir ketika siri lawatan kerajaan kelantan di sini setiap tahun. Apatah lagi mursyidul am, Tok Guru. Siapa yang tinggal atau pernah belajar di kelantan, tidak pernah jumpa tok guru lebih dari 10 kali memang seperti katak di bawah tempurung.

Bagi mengubat rindu saya terhadapt muktamar saya telah berkali - kali mendengar lagu tema PAS. Saya tergerak hendak mendengar apabila melihat rakaman video pemuda PAS gombak yang mengamuk ketika memberi ucapan kerana terlalu semangat sehinggakan menyanyikan lagu PAS dengan suara dan pitching yang boleh diambil sebagai artis kalau Warner Studio mendengarnya.






adakah kau lupa
kita pernah berjaya
adakah kau lupa
kita pernah berkuasa

memanyungi dua petiga dunia
merentas benua melayari semaudera
keimanan juga ketaqwaan
rahsia mereka capai kejayaan

bangunlah wahai anak bangsa
kita bina kekuatan jiwa
tempuh rintangan perjuangan

gemilang generasi yang silam
mmembawa arus perubahan
keikhlasan hati dan nurani
keutulusan jiwa mereka berjuang

sejarah telah mengajar kita
budaya islam di serata dunia
membina tamadun berjaya
merubah mengangkat maruah

2 komen:

"Siapa yang tinggal atau pernah belajar di kelantan, tidak pernah jumpa tok guru lebih dari 10 kali memang seperti katak di bawah tempurung"

er...ini apply kat semua ke..? x ada exception ke..?huhu..

erk..ye kot..haha..aku cakap 10kali sebab aku jupe 10 kali cukup2 jer kot..tu pon gi tyme kuliah tok guru kat jaffar rawas tiap ari jumaat..patutnye tiap2 ari jumaat kene gi jupe tok guru..bukan 10kali jer..baru dok duk bawah purung..huhu..